Kusinträff 3/7-11

I söndags hölls kusinträff för kusinerna (med tillhörande föräldrar och barn) på Östbergssidan. Det resulterade i cirka 30 släktingar vid en (två) liten stuga, vid en liten sjö vid namn *minnet sviker*. Här har många sommardagar och nätter spenderats med massor av bad i blodigelfyllt vatten. Vid 12.oo började vi samlas och det möblerades till långbord ute i finvädret. Eller långbord och långbord, det var i alla fall flera bord placerade någotsånär bredvid varandra på rad. Vid dessa serverades egen medtagen lunch. Vilket oplanerat och majoritetsmässigt var pastasallad.



För barnen (och enstaka vuxna samt delar av vuxna) blev det så småningom baddags! Och för att ta sig dit går man längs med spångar som leder ut till udden där vi har en egen minimal sandstrand, eller i alla fall sandbotten.

Edvin tyckte det var roligt, men kallt.

Men det blev fler och fler i det kalla blå allt eftersom de modigaste lockade till sig fler äventyrare.


När man väl fått ihop så många kusiner (10 av 15) på samma plats ska detta naturligtvis förevigas;

och som vanligt blir jag supersnygg på bild...

Vi passade även på att ta kort på föräldrarna till dessa kusiner;

Min mamma och tre av hennes fyra bröder.

Samt avkommorna till närvarande kusiner;

Himlarns så svårt det är att ta kort på flera barn samtidigt! De tittar åt olika håll, sitter inte stilla samt ser inte orsaken till varför mamma/pappa vill att alla ska trängas på en liten trapp. Exempelvis finns inte ett enda av alla de säkert tio korten jag tog på gänget ett enda där lille Otto i randig tröja inte gör en konstig/rolig min. Jag har heller inte ett enda där Edvin ser glad ut eller ett där Elise ser rakt fram mot oss som står och fotograferar.
ps. Försök ignorera Kent som håller i Edvin, men det var enda sättet att få med killen på gruppfotot ^^

Mngel;


Det åts även grillmiddag där innan vi åter spriddes över landet. Resultatet blev en mycket trevlig kusinträff med människor jag inte träffat alls eller inte träffat på många år. Det gör vi igen!


Sandra sa:

Var är mammas fjärde bror? :O Jag ser tre ^^ Hihi, så mycket folk!!

2011-07-07 @ 15:13:55
URL: http://sandwallra.blogg.se/
Anci sa:

Sandra; han är äldst och lite krasslig och orkade inte vara med.



Carro; VALMSJÖN!!! Skärpning, bruden!

2011-07-08 @ 11:00:04
Caroline sa:

^^ mitt minne!

2011-07-08 @ 12:04:04

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall