Nytt projekt påbörjas i lugnet

Idag är jag gräsänka för ett tag då Rob är ute och leker med sin cross. Jag passar då på att starta ett litet projekt jag haft i tankarna ett tag, nämligen till min älskade lilla Elise. Jag har tänkt att jag skulle virka något till henne och jag blev så glad då Anci frågade mig om jag inte kunde pyssla ihop nåt till lillan. Hur går talesättet? "Great minds think alike"! Så nu sitter jag och virkar en söt sak till min Elise som hon ska få någon gång framöver. Eftersom min syster Anci är mycket för miljöns välfärd har jag valt ett ekologiskt bomullsgarn i en färg jag fastnade för;

Har inte kommit så långt ännu, men det tar sig. Mönstret är på engelska och detta är första gången jag testar ett sådant. Det innebär att jag först översätter de för mig nya termerna till svenska och sedan virkar en bit, översätter och virkar, översätter och virkar osv.


Sandra sa:

Den kommer bli så fin! Hur gick det med virknålen? Blev det en större eller är det bra med den du har? :)

2011-08-27 @ 17:49:52
URL: http://sandwallra.blogg.se/
Sandra sa:

Sv: Åh, vad roligt! Hoppas du har fotat den så du kan bjuda på bilder när den kommit fram till lillan ;) (inte före för då förstörs ju överraskningen ;)) Kram!

2011-08-28 @ 09:48:19
URL: http://sandwallra.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall