No Poo

Min hy mår inte bra, har aldrig gjort det och det känns som att den aldrig kommer att göra det heller. Jag använder inte mycket smink (ibland inget alls och oftast bara ögonsmink), jag tvättar mitt ansikte två gånger om dagen och har en oljefri ansiktskräm. Trots detta vill inte min hy bättra sig, utan har alltid (mer eller mindre) små vulkaner eller Finländare bosatta. Sandra har flera gånger berättat om en ansiktsrengöring/peeling som är helt utan dåliga ämnen, nämligen en blandning av askorbinsyra och ricinolja, som tydligen ska dra ut skiten ut porerna samt verka porsammandragande (inte på samma gång antar jag, det verkar ju ytterst märkligt och svårt). Jag tänker inhandla dessa två underliga ämnen, göra en blandning och testa. Så lämnar jag en redovisning på resultatet sedan. Googlade lite och fann en sida som heter No Poo och har alla möjliga olika "utan-dåliga-ämnen"-recept för alla möjliga olika tillfällen och annat som kan vara bra att veta om just No Poo. Min syster Anci är intresserad av sånt här, så detta är ett tips för dig (men du har säkert redan koll på detta).

(bild från Google)

Vet inte varför jag valde denna bilden, men tyckte den passade ;)



Sandra sa:

Jupp jupp, bra grejer är det! Jag hade faktiskt en period då jag körde no poo för håret - det lockar fram lockarna rejält om det är något man gillar ;)

2011-09-13 @ 12:49:14
URL: http://sandwallra.blogg.se/
Anci sa:

Sandra; jag har pratat med Carro om det för håret just med tanke på att få fram hennes lockar.

Carro; jag har ännu inte kommit till den varianten i ansiktet, men jag har läst mycket om den (OCM ELLER OMC?). Berätta hur det går :-) .

2011-09-21 @ 00:00:16

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall