Four- bagger!

Idag har min älskling bjudit mig på både lunch och bowling, mysigt mysigt och roligt roligt och gott gott. Vi var ungefär lika bra/dålig på bowling och vann varannan runda. Men något hände som jag aldrig varit med om i min bowlinghistoria. Jag fick nämligen först två spärrar på raken (detta har hänt förr) och detta följdes av en strike (även detta har hänt) men denna följdes av ytterligare en strike och ytterligare en (vilket kallas för turkey) men det tar inte slut där för efter dessa två spärrar och tre strikar kom ännu en strike (!!) vilket tydligen kallas för bagger. Jag, ickeproffessionellabowlingspelarenmedmaxtvåstrikeirad, har alltså lyckats med en bagger! Enligt Wikipedia är det när man får fler än tre strikes i rad och förklarar att mina fyra i rad kallas för en four-bagger. Det står även att det kan kallas en hambone när man lyckats med fyra strikes i rad.


Stolt! Än fast det nog mest räknas som tur.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall