OBS! Känsliga läsare göra sig icke besvär med nedanstående text!

Vi har blivit attackerade! En gasbomb har släppts i vår lägenhet. Och nej det är ingen prutt eller Jallebajs eller liknande. Det är en odör som jag aldrig förr känt och hoppas att jag aldrig mer får känna. Inte ens en puff av detta äckliga vill jag känna i mina näsborrar igen. Jag är inte jättekänslig vad gäller lukter då min näsa inte fungerar som den ska och reagerar inte alltid på lukter som exempelvis en bajsblöja kan avge. Vet inte varför, men är ganska nöjd ändå ;) Det enda negativa med ett inte helt korrekt fungerande luktsinne är att jag ibland även missar de goda dofterna. Orsaken till att jag beskriver min malfunctioning näsa är för att ytterligare ge er en bild av denna fruktansvärda stank som manifesterat sig hos oss. Både jag och Rob har varit nära att tömma våra maginnehåll i toan men klarat oss med enbart hulkningar (Äckligt nog kan jag meddela!). För att verkligen ge er en bild av hur denna avskyvärda lukt var ska jag berätta att även Jalle reagerade!

Det hela började då jag tänkte ta ut soppåsen i köket och lyfte upp påsen ur behållaren. Då ser jag att det är något flytande i botten av den och ställer snabbt tillbaka påsen för att inte droppa kladd över golvet. Då händer det! Odören sprider sig snabbt och jag håller på att tappa påsen då chocken av den hiskeliga stanken sätter sig fast i mina näshår och fyller mitt luktsinne. Jag skyndar mig att knyta igen den medan jag hulkar och nästan förlorar kontrollen över mina spyreflexer. Jag tar med påsen, fortfarande i behållaren, och ställer den vid dörren medan jag skyndar tillbaka till köket för att torka bort det som hunnit droppa på golvet då jag först lyfte ur den. Då hör jag Rob ropa till och säger: UFF fy *pip* (vi kan säga: bubblan) vad det stinker! Han puttar först igen dörren till datarummet och stänger sig inne från odören, men går sedan snabbt ut med äcklet till soprummet medan jag försöker gnida och gno bort all äcklig lukt. Nu har vi balkongdörren öppen, vatten med gott luktande städmedel i och hoppas att vi får bort den vidriga stanken innan vi ska sova.

(bild från Google)

Vi har funderat vad som kan ha velat orsakat oss denna otäcka händelse, men har ännu inget svar på frågan. Om jag ska vara ärlig tror jag aldrig vi kommer få det heller. Det är nog för alltid gömt i den där hiskeligt illaluktande påsen.
??????

Har en känsla av att jag kommer drömma mardrömmar inatt om ett krig där de använder gasbomber...


J-net sa:

Det kan bli så av tex köttrester som man har rensat bort, eller en gammal gurka som vattnar sej... :( Även majskolvar kan stinka sååååååå illa.

2011-12-18 @ 20:41:57

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall