Världen brinner...

...skrev jag i en dikt under gymnasietiden någon gång efter 9/11. Med detta syftade jag på all ondska och orättvisa som sker runt om i världen. Då kände jag inte att jag kunde göra något för att göra den bättre, men nu har jag tagit mig i kragen och gjort något som jag anser de flesta av oss skulle kunna göra åtminstone en gång i livet. Igår läste jag ett blogginlägg som en överlevande från Utöya skrivit, där beskrev hon sin upplevelse av det hela. Det hela är väldigt upprörande, men ger en inblick i vad de drabbade varit med om. Jag lämnade en kommentar med mina tankar samt en hälsning till alla de övriga berörda. Som Underbara Clara skriver behöver Norge tankar och böner, vilket jag gett dem. Hon skriver även att de som lever i Afrikas Horn inte klarar sig på enbart dessa utan behöver ekonomiskt stöd också. Så för första gången i mitt liv har jag donerat en liten summa till hjälp för detta. I feel happy on myself! (som en liten kille uttryckte det då han lärt sig cykla; finns att se som klipp på Youtube) Gör som jag och ge ditt stöd genom hälsningar, tankar, böner och/eller ekonomiska bidrag. <3


enbartmoa sa:

sv; Hm.. bra fråga, tror det heter något så fint som Italiensk lantkyckling med örter eller något i den stilen, men klegg låter sååååå mycket godare!

2011-07-27 @ 23:31:46
URL: http://enbartmoa.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall