Dagens goda gärning + belöning för det =)

Idag har jag gjort en god gärning; donerat blod. NUS har brist på blod i deras lager och vill att så många som möjligt hjälper dem att fylla det. Passar bra för min del då jag verkligen vill donera mitt blod, men inte fått på grund av Hemakromatosen och blodvärdena jag haft de senaste åren. När du donerar blod får du en ersättning och jag valde en vacker, öronlös, grå kopp från Rörstrand. Nu har jag två! Jag hoppas på att kunna samla färdigt på dessa så jag har 6st och inte tvingas avstå från att lämna blod igen och därmed ha udda antal som jag har med kristallglasen... Men den bästa belöningen fick jag på väg hem från Blodcentralen vid Umeå Universitets damm. Där fanns nämligen en hel drös med änder i olika storlek ätandes på vad som var tänkt att bli gräsmatta. Räknade till dryga 30 till antalet! Så underbart vackert, jag njöt och tog in den ovanliga (åtminstone för mig) synen.
Det syns inte så bra, men i gräset på den högra bilden döljer sig alla dessa varelser. Allt från vuxna till tonåringar och små små pyttepytteänder. När jag stannade och hoppade av cykeln trodde de att jag skulle bjuda på något smaskigt och rusade fram till mig. Synd att jag inte kom på att använda mobilkameran förrän de förstått att jag inte hade något ätbart och de började gå mot vattnet. Men lite skönt att de gick också, för jag blev nästan lite rädd då alla kom mot mig på en och samma gång ^^


Sandra sa:

Yay, massa änder! :D

2011-06-27 @ 16:18:01
URL: http://sandwallra.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall