Underbara barn!

Idag tog jag emot ett barn som kom till förskolan senare än vanligt. Jag frågade nyfiket vad det gjort och det berättade glatt att:
- Ja thrräffa *icke tolkningsbart* ede ida!
- Har du träffat Peder idag? frågar jag i ett försök att förstå barnets ord.
- Nej, svarar pappan, vi har varit hos logopeden.
- Jaha, svarar jag lite generat och skrattar för mig själv inombords över den otroligt träffande logiken i det hela.

Samma barn kommenterar lite senare min outfit.
- Vilka fina byxor du har fröken! (denna gång kommer orden så pass tydligt att jag utan problem förstår)
- Tycker du det? Dom är jättesköna och man kan leka massor i dem! förklarar jag.
Det som är roligt med detta är att jag idag valt en mycket avslappnad outfit; munkjacka, t-shirt och mjukisbyxor.


Sandra sa:

Haha, ja de är för härliga! :)

2011-10-19 @ 20:32:11
URL: http://sandwallra.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall