Det finns bara dåliga kläder...

Igår när jag tittade ut genom fönstret såg jag hur grått och otroligt trist det var ute. Regnet öste ned och så klart skulle jag tvunget måste ta mig till skolan för lektioner och annat skolrelaterat. Suck. Så när jag piffat till mig (det är ju ändå bara i början av terminen och man fortfarande orkar bry sig om utseendet) och det är dags att ta på ytterkläder ställs jag inför ett dilemma; bylsa på sig det tjocka regnstället (tältet) eller ta paraplyet. Piffad som jag var valde jag paraplyet. Dels för att jag inte orkade, dels för att jag inte ville förstöra min vackra uppenbarelse med ett tält och dels för att det är så himlarns mycket svalare att spatsera utan tältet på. Men jag skulle ha valt tältet ändå, för det regnade inte bara utan blåste också. Rejält dessutom. Är det någon skillnad på att använda paraply i regn mot att använda det i blåsigt regn, undrar ni? Jo, det är ju det och jag ska berätta varför. Eller, jag ge er en synlig förklaring istället;

suck

Efter skolan var jag således på jakt efter ett nytt (helt) paraply och hittade mig ett riktigt sött. Det får ni se en annan gång, då det inte blåser ute.

Appropå regn:Det enda positiva med regnigt väder är att jag då kan använda mina nya fina stövlar!


Ullis <3 sa:

Sjukt jobbigt me blåsigt regn! Jag har dessutom inget val mellan tält o paraply. Liiiite enklare att cykla utan parra :) och väl på jobbet...ja, du förstår :)

2011-09-08 @ 21:04:18

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall