Just nu

Julafton och dagarna runtikring har flugit iväg med en faslig fart. Jag har hunnit varit hos svärfar på lilla julafton, på svärmors 60-årskalas, julafton på Umedalen, Mammas pojkar på bio, minimys med miniRasmus, några mysiga dagar hemmavid med hela familjen och en hög med släktingar samt middag och sällskapsspel med vänner. Nu väntas ett lugnt nyårsfirande för oss med god mat, film och fyrverkeriskådning på stan.
 
Utan att gå in på detaljer har jag haft en mycket tung och påfrestande höst, vilket resulterat i en mycket stressad och ångestfylld Carro. Trista och totalt onödiga saker har hänt som jag inte kunnat göra något åt, men som jag kämpat mig vidare genom. Nu mår jag mycket mycket bättre och ser med hoppfulla ögon framåt till det kommande året. Och jag kan med stolthet deklarera att jag trots detta jobbiga klarat av att ta körkort (Obs! Här kommer lite skryt så läs på eget bevåg; på första försöket klarade jag både på teori och uppkörning)!
 
För övrigt är jag nu så att säga "in between jobs", fast inte i den mening som man vanligtvis använder denna fras. Jag är bokstavligt talat mellan jobb, för jag hade mina sista dagar på Mården fredagen före jul och har min första dag på Passare (med start på Matrisen) på torsdag. Det känns otroligt spännande! Jag ska nämligen få vara med och starta upp en ny avdelning med allt vad det innebär. ALLT ska vi diskutera, planera och komma överens om; syn- och arbetssätt, rutiner, inredning, pyssel- och lekmaterial o.s.v. Behöver jag säga att jag är taggad!? Tänk er vilken möjlighet detta är, hur mycket jag kommer att lära mig om både mitt yrke och mig själv. Och det bästa av allt är att jag får göra detta utan krav på att vara perfekt, vi blir alla nybörjare och får ta stöd av och hjälpa varandra.
 
Jag tror 2013 kommer bli ett toppenår!
 
Jag avslutar med lite skratt.
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni haft en riktigt fin jul och att ni får ett himlarns gott nytt år!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Copyright © Carolines virrvarr | Design by: Sandra Wall